شورای آموزش و پرورش مهریز به عدم استخدام نیروهای بومی در آموزش و پرورش شهرستان اعتراض کرد

یزدفردا:در نشست فوق العاده شورای آموزش و پرورش مهریز عدم استخدام نیروهای بومی در آموزش و پرورش شهرستان مورد اعتراض قرار گرفت.
به گزارش خبرنگاریزدفردا :فرماندار مهریز در این نشست که با حضور کلیه اعضاء برگزار شد گفت: طی چند روز گذشته بیشترین مراجعات مردم به فرمانداری در مورد اعتراض به عدم توجه مسئولیتن استان در زمینه جذب نیروهای بومی در آموزش و پرورش مهریز بوده است.
احمدعلی زارعزاده با بیان عواقب استخدام نیروهای غیر بومی افزود: نیروهای غیر بومی علاوه بر مشکلاتی که برای خودشان و برای شهرستان به وجود می آورند بعد از مدتی تقاضای انتقالی می نمایند که این ضربه بزرگی برای آموزش و پرورش شهرستان می باشد.
وی استخدام افراد با رشته های غیرمتناسب با مقطع تحصیلی را باعث افت تحصیلی دانش آموزان عنوان نمود و از مسئولین مربوطه خواست با حساسیت بیشتری با این موارد و تضییع حق مردم مهریز برخورد نمایند.
رئیس آموزش و پرورش مهریز هم در این نشست با ارائه گزارشی از روند استخدام نیروها گفت: در مقطع 45 نفر کمبود نیروی آموزشی داریم که در آزمون استخدامی و مرحله گزینش و مصاحبه 29 نفر قبول شده اند که متاسفانه از این تعداد فقط سه نفر بومی هستند.
عقیلی با بیان اینکه هرساله بیشترین تعداد نقل و انتقالات مربوط به این شهرستان است گفت: این امر موجب بروز مشکلات عدیده ای برای سیستم آموزشی شهرستان می شود که با جذب نیروهای بومی این مشکلات مرتفع می شود.
در ادامه اعضا خواستار انعکاس مساله اختصاص سهمیه بومی به مناطق و شهرستانها به وزارت آموزش و پرورش و اختصاص سهمیه خانواده های معظم شهداء و ایثارگران به نیروهای بومی شهرستان که دارای شرایط می باشند گردیدند

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا